Det kan gøres bedre end morgenaviserne

MediaWatch

Vil folk betale 4000 kr. årligt for nyheder, som vi giver dem gratis, lyder David Trads' fortolkning af konkurrencesituationen. Chefredaktøren for den kommende gratisavis, David Trads, var med til at lancere MetroXpress i 2001 i samarbejde med Svenn Dam og den nye TV 2-direktør Per Mikael Jensen. David Trads erkender, at MetroXpress' succes bl.a. var baseret på, at man udfyldte et udækket behov: Gratis nyheder til pendlere. Det gør den nye avis ikke, men han siger til Information, at han tror på det islandske avisprojekt, fordi han mener, at man kan lave en avis, der er bedre end de morgenaviser, der findes i dag. Han tror, at den nye avis kan blive den foretrukne avis for mange. Trads er temmelig sikker på, at en gratisavis vil blive betragtet som lige så god som den morgenavis, mange betaler for, og at mange vil overveje, om de fremover vil betale 3-4.000 årligt for nyheder, som de kan få gratis. David Trads lover, at læserne af den nye avis vil blive fritaget for kampagnejournalistik, klogeåger og Ph.d-afhandlinger. Til gengæld kan de regne med, at avisen vil være nyhedsførende.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også