Bureauer: TV 2 bør gå efter sporten

MediaWatch

TV 2 kan med fordel lægge fortiden på hylden og gå i alliance med konkurrenterne om at lancere en sportskanal. "TV 2 bør satse på en sportskanal til efteråret, selv om man muligvis ikke helt har programlager til det," lyder rådet fra direktør Johan Boserup, OMD, der efter mere end ti år på det danske mediemarked er på vej til det europæiske. Han er helt klar over, at udbuddet af sport på tv er massivt, og at TV 2s konkurrenter sidder på stærke rettigheder, blandt andet MTG med dansk topfodbold og Champions League. Alligevel vil Boserup anbefale, at TV 2 lægger sine muskler bag en sportskanal. "TV 2 har styrken til at udnytte, at sport trækker," forklarer han, og uddyber: "Historien viser, at film og sport er det, forbrugerne er mest villige til at betale for. TV 2 vil således sætte sig på det største abonnementspotentiale med TV 2 Film og en sportskanal. Og det kan sikre et godt fodfæste på abonnementsmarkedet, som TV 2 satser på." Boserup peger dog på, at TV 2 kan blive nødt til at tale med konkurrenterne for at skaffe indhold til en sportskanal via alliancer med f.eks. MTG. På Mediaedge:cia følger man løbende TV 2s produktudvikling kritisk. Umiddelbart synes bureauet ikke, at en sportskanal er oplagt i forhold til andre genrer, men der er muligheder i ideen: "TV 2s evne til at levere mænd er blevet ringere, og deres kontaktpriser i målgruppen er sat op, så vi ser gerne, at TV 2 udvider sin pakke med en sportskanal. Problemet er deres rettigheder - om de er stærke nok," siger Broadcast Director Flemming Jensen, der ser masser af fornuft i at TV 2 lancerer en sportskanal med en alliancepartner, der kan bidrage til indholdet. Han mener dog ikke, MTG er et realistisk emne som alliancepartner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også