TV 2 fremviser gode tal

MediaWatch

Tv-stationen TV 2 Danmark A/S kom ud med et resultat før skat på 116,4 mio. kr. for 2005. Det er over forventningerne på 95-105 mio. kr. TV 2 forklarer resultatfremgangen med vækst i reklameindtægterne på 117 mio. kr. til 1.425 mio. kr. Desuden steg kabelindtægterne med 76,3 mio. kr. – en stigning på 66 pct. Den totale omsætning er gået frem med 7,3 procent til 1,7 mia. kr., mens stigningen i omkostningerne var 6,1 procent til i alt 1.495 mio. kr. "Der er sat mange gode skibe i søen samtidig med, at konjunkturerne er med os. Det afgørende er imidlertid, at TV 2 står så godt rustet som muligt frem til oktober 2009, hvor der bliver slukket for det analoge sendenet. Det er vort fokus, og det arbejder TV 2 hen imod," siger adm. direktør Peter Parbo fra TV 2 Danmark A/S. Sammenlagt skønner stationen, at resultatet før skat i 2006 vil være omkring 140-150 mio. kr. 2006 er præget af store sportsbegivenheder, hvilket vil udløse ekstraordinære udgifter til rettighedserhvervelse.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også