Færre klager over deres teleselskab
De danske teleselskaber har tilsyneladende strammet sig an. I hvert fald faldt antallet af klagesager sidste år. Ifølge Teleankenævnets 2005-statistik behandlede man 1.002 sager sidste år mod 1.585 i 2004. Det vækker glæde i branchen, hvor selskaberne formår at anlægge hver sin positive vinkel på statistikken. TDC hæfter sig således ved, at selskabet får relativt færrest klager blandt de selskaber, der både tilbyder fastnet-, internet- og mobilydelser. I ingen af kategorierne kan TDC dog prale at være bedst, når man ser på områderne hver for sig. Her bliver det til en andenplads inden for internet, en tredjeplads på fastnet-området, mens selskabets mobilafdeling kun er nummer fire i konkurrencen om færrest klager. Tele2 jubler også over statistikken, der ifølge selskabet viser et fald i antallet af klager over selskabet på 47 pct. Men faldet sker fra et meget højt niveau. Tele2 ligger således stadig suverænt i bunden, når det gælder klager over internet, og jumbopladsen gentages inden for fastnet. Kun på mobil-området er Tele2 ikke dårligst placeret. Her har 3 og Debitel relativt flere klagesager.