Schibsteds flagskib i oplagsnedgang

MediaWatch

Mediekoncernen Schibsteds flagskib, den norske tabloidavis Verdens Gang (VG), fortsætter med at miste læsere. Men hvad værre er, avisen oplever samtidig svag nedgang i annoncesalget, oplyser iMarkedet. VG har i mange år været Schibsteds flagskib og pengemaskine, men oplever nu oplagsnedgang på 30.000 eksemplarer i de først af årets måneder sammenlignet med 2005. I samme periode er annoncesalget faldet med ti pct. Tallene har fået VG til at reducere omkostningerne med 20 millioner norske kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også