DR gav skjult reklame i OBS-indslag

MediaWatch

Radio- og tv-nævnet går nu i rette med DR for at have bragt et OBS-indslag, der ved en fejl indeholdt skjult reklame. Indslaget, der var finansieret af Dankort A/S og Økonomi- og Erhvervsministeriet, viste, hvordan man skulle bruge de nye chip-dankort. Navnet på pengeinstituttet var skjult i indslaget. Men det var Visa-navnet ikke, og det fik en seer til at klage over skjult reklame. Det har Radio- og tv-nævnet nu medgivet, og DR erkender fejlen, som også efterfølgende blev rettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også