DR er bange for at miste tv-seere under 40 år

MediaWatch

DRs bestyrelse og DRs direktion har netop fremlagt programstrategien for 2007 inden for radio, tv og nye medier. Det er sket på bestyrelsens årlige programstrategikonference, der har været holdt de seneste to dage. Når det gælder radio, vil P1 styrke erhvervsstoffet, sundhedsstoffet, nyhedsdækningen og det globale udsyn. P2 vil lancere daglige kulturnyheder i sin morgenflade. P3 øger engagementet i ny dansk musik med endnu flere live-koncerter for lytterne. Og på P4 rykker DR tættere på lytterne ved at udvide fra ni til 11 regionale tilbud. Antallet af lyttere til DAB har rundet en kvart million, og DR vil blandt andet udvikle nye tilbud til børn og unge. Samtidig får de eksisterende programmer et kvalitetsløft. DRs netradio vil blive udvidet med en række nye musikgenrer. På tv-fronten bliver det stadig sværere for DR at nå alle danskere. Tv-direktør Lars Grarup oplyser, at der er store udfordringer inden for tv, ikke mindst i forhold til de unge og til de 20 til 40-årige. Derfor vil DR saste på vitalitet og foryngelse i 2007. På DR2 bliver der tid til længere samtaler med gæster i et "late night"-program om kultur i bredeste forstand. Programmet skal sendes mandag til fredag klokken 23.00. Temaerne vil fortsætte i samme omfang som nu, men under titlen 'DR2 Tema', og 'Udefra' vil blive erstattet af en række egenproducerede programmer med reportager fra hele verden. På dr.dk vil DR i 2007 dyrke aktualiteten, øge temadækningen, og samtidig vil flere tv- og radioprogrammer også blive gjort tilgængelige "on demand". DR planlægger derudover at gøre en stor del af dr.dk's indhold tilgængeligt på mobiltelefonen og i det hele taget tilbyde en række nye servicer til bærbare medieafspillere i 2007.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også