Egmont: Nyinvesteringer i digitale medier på vej

MediaWatch

Egmont nåede i 2005 sit næstbedste resultat nogensinde, men det skal forbedres, blandt andet via flere digitale lanceringer. Egmont-resultatet før skat var på 503 millioner danske kroner for 2005, skriver Berlingske Tidende. Omsætningen i koncernen blev øget med 9,6 procent til 8.743 millioner kr. mod 7.962 millioner kr. året før. Stigningen skyldes ifølge Egmont især større salg i Nordisk Film, ikke mindst på interaktive spil, men der spores omsætningsfremgang i alle Egmonts forretningsområder. Ligesom andre mediekoncerner oplever Egmont et pres på indtjeningsmarginalerne, fordi mange nye mediers indtog betyder større konkurrence på forbrugernes tid. Koncernchef Steffen Kragh vil ikke kommentere specifikt på planerne for 2006-2007, men han oplyser, at der skal ske opkøb, hvis koncernen skal ændre sit indtjeningsniveau, og Egmont skal også investere i en række digitale nylanceringer. Steffen Kragh erkender, at der går nogle år, før de nylanceringer er tjent hjem.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også