Telia planlægger mobilt medieindhold for voksne

MediaWatch

2006 bliver et vendepunkt for medieindhold på mobilen, spår Telia, der vil tage rollen som leverandør i de mere seriøse programgenrer. Telia tror, at de store tv-selskaber og andre medieselskaber allerede i år vil kunne opleves som indholdsleverandører på samtlige mobile platforme. Telias pressechef Rune Fick Hansen vurderer overfor MediaWatch, at brugerne vil få tilbudt programindhold som nyheder, vejret og sport, men også regulær underholdning, som f.eks. musikvideoer, via streaming. Han tror også ,vi ser de første forsøg på mobile kortfilm. "Det er for tidligt at tale om konkrete programmer, tilbud og timingen, men markedet kan godt regne med, at Telia er en af udbyderne i den mere seriøse programgenre," siger pressechef Rune Fick Hansen. Telia forventer i øvrigt, at den mere voksne mobilbruger over 25 år i 2006 for alvor vil bruge mobile indholdstjenester. Ikke for at købe ringetoner og downloade billeder, men for at læse e-mails, nyheder, sportsresultater, få trafikmeldinger og søge efter informationer på det mobile internet. Mobilen kommer derfor til at fungere som et "lille internet" på farten, hvor brugeren altid kan holde sig opdateret.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også