DR klar med reklamekampagne for digital tv

MediaWatch

DR er på trapperne med stor kampagne for DTT sendenettet og for at fastholde DR2-husstandene. DRs kampagne lanceres under overskriften "Nu kan alle se DR2 - hvis de altså vil". Kampagnen sætter fokus på lanceringen af det nye jordbaserede digitale sendenet overfor seerne og skal gøre den ca. en halv million husstande, som hidtil ikke har haft DR2, opmærksomme på de muligheder, som det nye digitale sendenet giver. En anden opgave er at fastholde de DR2 seere, der bliver nødt til at tage stilling til, hvordan de i fremtiden vil modtage DR2, fordi deres udbydere ikke længere tilbyder dem et gratis DR-kort til deres parabol. Talsmanden for Digi-TV, Paul Samsø, vurderer, at i alt ca. 40.000 husstande skal foretage en investering for at beholde DR2. Sendenettet går i luften den 31. marts. På dagen introducerer DR en stor kampagne for alle seere. "Det er ikke vores opgave at sælge det nye jordbaserede digitale sendenet, men det er vigtigt at kommunikere til seerne, at det nye sendenet er en mulighed for, at alle kan få DR2 - hvis de altså vil," siger markedsføringschef Thomas Hertz til MediaWatch. Den kreative løsning i kampagnespottene vil fokusere på, at alle der ikke har DR2 i dag kan skaffe sig kanalen. Der bliver tale om tv-spots, der får mange visninger på DR1. Samme budskab vil optræde i radiospots. "Det er et meget vigtigt kampagnebudskab for DR at få fortalt, at der nu er flere måder at modtage DR2 på i hele landet og for alle. Det budskab håber vi vil tiltrække nye DR2 seere og fastholde de nuværende. Det er hovedopgaven for DRs kampagne." Informationskampagnen for DTT-nettet er til dels gået i gang bl.a. med lancering af Digi-TV hjemmeside www.digi-tv.dk. DIGI-TV er interessentselskabet ejet af DR og TV 2. Målgruppen er de professionelle interessenter, som f.eks. distributører. DR har ligeledes åbnet en servicetelefon for seere, der har spørgsmål om DTT.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også