Berlingske vil satse på nye medier

MediaWatch

Berlingske vil fremover satse markant mere på internet og gratis medier, som følge af koncernens overskud på 43 mio. kr. Koncernchef i Det Berlingske Officin, Joachim Malling mener, at koncernen i 2006/2007 kan nå en overskudsgrad på 200 mio. kr., hvilket gør koncernen i stand til nye offensive satsninger. Satsningen i 2006 vil hovedsageligt være på de elektroniske medier og gratis medier, lyder meldingen fra Malling i egen avis. Han siger, at printaviserne fortsat er rugbrødet, men at man i år vil investerer et betydeligt tocifret millionbeløb i elektroniske medier. Det Berlingske Officin udgiver bl.a. Berlingske Tidende, B.T., Århus Stiftstidende, Weekendavisen, Urban og en række lokalaviser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår