Omsætningsvækst i Orkla

MediaWatch

Orkla øgede i fjerde kvartal omsætningen med fem procent, hvilket hovedsageligt skyldtes annoncevækst i Danmark og Norge. I Danmark øgede Orkla annonceomsætningen med ti procent, mens den i Norge voksede med syv procent. Af regnskabsmeddelelsen for fjerde kvartal fremgår det, at driftsresultatet i fjerde kvartal blev på 173 mio. norske kroner, hvilket er en forbedring på 29 mio. kr. i forhold til samme kvartal 2004. Samlet for hele 2005 havde koncernen en driftsindtægt på 55,3 mia. norske kroner, mens Orkla Medier, der netop officielt er blevet sat til salg og ejer Berlingske Tidende, fik et driftsresultat på 425 mio. norske kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også