Nu kommer TV 2s produktudvikling online

MediaWatch

TV 2-bestyrelsen ønsker et målrettet sats på digitale medier, især en produktudvikling af nye portaler som knobskydning på tv2.dk. Flere af mediebureauerne har overfor MediaWatch udtrykt forundring over, at TV 2 ikke tidligere har indledt en kommerciel produktudvikling af sin betydelige online-trafik. Nu har TV 2s nye formandskab med Nils Boserup og Lars Nørby Johansen i spidsen viljen til at styrke TV 2s interaktive medier. Stationen har over tre år afsat 25 millioner kr. til videreudvikling af TV 2 Sputnik, internetportaler og mobilindhold. Det glæder især TV 2s Interaktive Direktør Rune Bech. "Vi ønsker klart at markere, at TV 2 er på banen for at vinde slaget om fremtidens medieplatforme. Der findes populært sagt ikke noget bakgear i vores kampvogn på TV 2," siger han til MediaWatch. Når TV 2 for alvor retter blikket mod de nye medier, skyldes det ikke mindst, at nettet nu på tredje år er det medieområde, der vokser hurtigst i såvel brug som indtægtspotentiale. Vækstraterne forventes at ligge mellem 20-30 procent i år, og det har andre medieplatforme svært ved at hamle op med. Det er disse markeder, TV 2 vil indtage. "Først og fremmest vil vi i den kommende tid lancere en række nye initiativer på vore netportaler med tv2.dk som flagskibet. Af konkurrencehensyn er det begrænset, hvad jeg vil sige. Men der vil blive lagt mærke til det," lover Rune Bech.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også