Annoncemarked upåvirket af Muhammed-krise

MediaWatch

Muhammed-krisen har ind til videre ikke haft nogen negativ indvirkning på det blomstrende annoncemarked i Danmark. Martin Ove Rasmussen, adm. direktør i mediabureauet Mindshare, siger til Berlingske Tidende, at bureauet ikke regner med, at sagen om Muhammed-tegningerne får nogen påvirkning på medieomsætningen. Et af de medier, som Mindshare har kontakt til, er Jyllands-Posten, og ifølge Martin Ove Rasmussen har ingen af mediabureauets kunder indtil videre frabedt sig annoncering i dagbladet på grund af de 12-tegninger. Han understreger, at der er en positiv trend på markedet, og at den ikke bliver slået ud af kurs på grund af den internationale krise. Samme synspunkt deler mediabureauet Carat Danmark, hvor adm. direktør Henrik Jensen heller ikke har mærket nogen effekt af Muhammed-krisen. Mælkegiganten Arla har mærket til krisen i form af boykot og tabt omsætning, men Muhammed-tegningerne får ingen indflydelse på annoncebudgettet, understreger koncernen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også