Vækst for gratis lokalaviser

MediaWatch

Der har vist sig et usandsynligt godt annoncemarked for gratis lokalaviser rundt om i landet. Læsertallene rykker sig dog ikke. Gratis lokalaviser, der dumper ind ad brevsprækken sammen med reklamer, har vist sig, at være en rigtig god forretning. Senest har Søndagsavisen A/S opjusteret sine forventninger med 15 millioner kroner, mens Politikens Lokalaviser A/S har fremgang i væksten på 16 procent. Også Berlingskes Lokalaviser fortsætter med overskud, hvor administrerende direktør Svein Gilbu fortæller, at væksten i annoncemarkedet skyldes, at det går godt i detailhandlen. Berlingskes Lokalaviser havde sidste år en vækst på fire procent. Berlingske har i dag en markedsandel på 13 procent, som man gerne vil øge med opkøb, hvilket er svært, da ikke mange lokalaviser er til salg. Berlingske har 32 lokale udgivelser, og Politiken har 36. Søndagsavisen udgiver i både Danmark, Norge og Sverige.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også