Bureau: For svag reklamefokus på DIA06

MediaWatch

Danish Internet Awards belønnede især virksomhedernes kreative internetsider, men ikke nødvendigvis de regulære reklamekampagner. Bedømmelsen af internetannoncering bør næste år opdeles i flere kategorier, der passer på branchens forskellige arbejdsfelter, lyder rådet fra MEC Interaction ovenpå torsdagens DIA06 arrangement. Problematikken har en parallel til tv, hvor det at udvikle en reklamefilm, optage den og indrykke den er forskellige metier. MEC Interaction (tidligere Outrider) var nomineret med to kampagner, men fik ingen priser på DIA06. Det er nu ikke baggrunden for lidt kritik. "Det er ment som et godt råd, og vi håber meget, at man næste år vil lave en pris, som udelukkende fokuserer på online-reklamen. Der har vi set fremskridt i det seneste år og det er synd, at de drukner i kreativprisen til store web- og kampagnesites. Der er jo større kreative udfordringer, når den kreative ramme "kun" er et banner," siger Sales Director Anders Tvede, MEC Interaction. Det bliver han ikke uvenner med Foreningen af Danske InternetMedier om. "Personligt er jeg helt enig med Anders Tvede. Jeg savnede også, at de regulære kampagner blev sat i fokus. Det må vi kunne gøre bedre til næste år," siger FDIMs formand Christian Peytz, til MediaWatch, og efterlyser flere forslag til forbedringer. MEC retter også en kritik af det generelle niveau. "Jeg syntes ikke, niveauet har hævet sig særligt siden sidste års uddeling, og den var præget af de samme annoncører og mange af de samme webbureauer. Der må være andre som kan udfordre?" Han fremhæver dog Totalkredits ombygningsspil, som vandt både en samlet pris og effektprisen. "Det er et meget gennemarbejdet koncept. Der var langt ned til den næste udfordrer. Det var en udbygget kreativ platform med dialog i centrum og som også tog højde for, at der skulle være noget effekt. Interaktion er virkelig i centrum. Man leger og interagerer med mærket, produktet med salg for øje."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også