Nyheder hører hjemme på internettet

MediaWatch

Politikens nyheder skal først og fremmest leve på nettet, men spørgsmålet er, om de kan skabe indtjening nok. Nyheder hører hjemme på internettet, og derfor er Politikens planer om at opruste på online-nyheder en rigtig god idé, mener partner i Peytz & Co, Claus Sølvsteen, der selv var med til at opfinde den oprindelige Politiken Online. Det skriver Børsen. Han peger på, at antallet af avislæsere falder, samtidig med at antallet af netbrugere stiger. Den trykte avis skal snarere kunne levere baggrund og stof til eftertanke. En anden netpionér, Rasmus Nielsen, der driver altinget.dk, er ikke helt enig. Han har svært ved at se, at en stor redaktionel satsning på netavisen kan finansieres ved online annoncer. Rasmus Nielsen mener ikke, at nettet er velegnet, hvis der skal tjenes penge på mainstream-nyheder. Det egner sig bedre til nichenyheder, der henvender sig til definerede segmenter, hvor der kan skabes indtjening på abonnement og annoncer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også