Fremtidens portal er med tv-klip

MediaWatch

Underholdende tv-klip i alle genrer, der er produceret til internettet, er godt bud på webindhold, hvis tv-selskaberne vil være med. Microsofts portal, Msn.dk, er landets mest besøgte, men skal videreudvikles. Strategien er at udbygge en interessant og brugervenlig portal og tiltrække indhold fra alle slags leverandører. "Indholdet skal være bredt, det skal være gratis og annoncefinansieret," siger Information Service Manager Kasper Tøstesen, Microsoft, til MediaWatch. Indholdet kan være enten som tekst, lyd og billeder. Netop tv-klip, der er tilpasset til internettet, synes klar til at gøre sin entré i 2006. På mange internationale sites har der længe figureret professionelle og amatør videoklip om alt, lige fra nyhedsklip til det mindre lødige. Fænomenet begyndte som videoklip, folk mailer til hinanden, med sjove reklamer, uheld i hjemmet eller dramatiske nyhedsklip. KasperTøstesen ser potentialet for Msn.dk. "Videoklip online bliver det store i 2006, det vil sige korte videoer med alle typer indslag, som musik, nyheder, sport eller underholdning, der er redigeret til nettet og typisk varer to til fem minutter," siger Kasper Tøstesen. Microsoft har allerede lanceret et specielt tv-klip site, MSN Video, i USA, som også kommer til Danmark "Vi er interesseret i samarbejder, der kan tilføre Msn.dk unikt indhold, der er tilpasset til nettet – også levende billeder. Det kan komme fra store eller små leverandører, både tv-selskaber, filmselskaber eller små enheder, der specialiserer sig i video til nettet." Han kan godt forestille et scenario, hvor Msn.dk indgår et samarbejde med et tv-selskab om at tilbyde korte eksklusive indslag eller højdepunkter fra en programserie, der samtidig kører på broadcast tv. "Den type medieaftale vækker interesse, hvis vi fik solorettighederne til online visninger, og hvis vi kunne finde en programgenre, der passer til vores brede målgruppe. Rene ungdomsprogrammer er ikke os." Blogs og anden brugerskabt indhold er også på agendaen for Msn.dk

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også