Ingen oplagsfremgang til Berlingske

MediaWatch

Det blev ikke i 2005, at Berlingske Tidende fik boostet oplaget, og forventningerne til 2006 slet ikke prangende. Bladsalgsdirektør Morten Suhr Hansen siger til Børsen, at ambitionen for indeværende år er en stabilisering af oplaget og ikke en fremgang. Sidste år satsede Berlingske stort på konkurrence med Børsen og oprustede erhvervsstoffet gevaldigt. Nu er tiden kommet til konkurrencen med Jyllands-Posten og Politiken. Derfor vil kampagnen i år dreje sig om de samfundsmæssige problemstillinger, som vil få høj prioritet i år. I dagbladsbranchen var det kun få aviser bl.a. Børsen og Kristeligt Dagblad, der havde et højere oplag i 2005 end i 2004.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også