Benjamin udfordrer Euroman

MediaWatch

Forlaget Benjamin udfordrer nu direkte Egmontkoncernens månedsmagasin Euroman. Benjamin lancerer livsstilsmagasinet Arena. Magasinet, som har fokus æstetik og coolnes, bliver den første direkte konkurrent til Euroman, skriver Jyllands-Posten. Administrerende direktør hos Forlaget Benjamin, Jan Lehtmann, siger til avisen, at Benjamin med millionsatsningen vil give Euromann konkurrence med en vision om at blive ledende på markedet ved at opnå i første omgang et oplag på 25.000 eksemplarer. Hos konkurrenten tager man det nye tiltag med sindsro. Egmont Magasiners administrerende direktør, Kjeld Lucas, der har ansvar for blandt andet Euroman, har af gode grunde endnu ikke set Arena, som udkommer 2. februar. Han siger dog, at Euroman har en journalistisk højere kvalitet og fortsat kan øge sit oplag fra de nuværende godt 23.000 eksemplarer. Desuden er hans indtryk, at Forlaget Benjamin med Arena især forsøger at få fat i Euromans meget attraktive mærkevare-annoncører. Det tror han ikke vil lykkes, da kvaliteten ikke bliver til det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også