Gode tider for avisbranchen fortsætter i 2006

MediaWatch

De danske avishuse vil opleve fortsat vækst i 2006. Mediebureauerne spår om vækst på op til 6 pct. Administrerende direktør i Nordjyske Medier og formand for Danske Dagblades Forening, Per Lyngby, siger til Børsen, at konjunkturerne er gode, økonomien er stærk, og detailhandelen står til at få et godt år. Dermed tegner året til at blive lovende rent annoncemæssigt. Også koncerndirektør Lasse Bolander fra Det Berlingske Officin forventer, at den økonomiske fremgang vil fortsætte. Han peger på, at avishusene skal bruge de kommende gode år til at intensivere jagten på nye indtægtskilder, og 2006 kommer til at stå i internettets tegn med nye investeringer på det digitale område. Også på tv-området forventes annoncekronerne at strømme ind i 2006 trods fortsat færre seere. TV 2s forventer et øget mersalg i 2006 på 3-5 pct., og målet for året er fortsat vækst på de små kanaler.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også