Annoncemarked vil boome

MediaWatch

Det danske annoncemarked står foran et paradigmeskift af de helt store. Gennembruddet er kommet til internettet. Det forudser mediabureauet Carat, der i en analyse af de største megatrends for mediemarkedet i 2006 og de kommende år udpeger internetmediet som den absolutte vinder. Det skriver Berlingske Tidende. Administrerende direktør for Carat Danmark Henrik Jensen siger til avisen, at danske annoncørers investering i media stiger til nye højder i 2006. Ifølge Henrik Jensen har der aldrig tidligere været investeret så mange penge i media, og højdespringer er igen i 2006 internettet, som nu for alvor vil ændre den danske mediaplan. Han sammenligner udviklingen med tv-mediet, der i 1990erne steg i omsætning fra omkring 400 millioner kroner til 1,8 milliard kroner. Når internettet nu for alvor rykker, så skyldes det flere faktorer. Større udbredelse og hurtigere bredbåndsforbindelser er grundfaktorer, men dertil kommer fremvæksten af søgebaseret annoncering, hvor reklamerne bliver individualiseret og afpasset brugerens interesser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også