Parbo tager til genmæle

MediaWatch

Peter Parbo er fortsat direktør for TV 2, og han er stolt over sin tv-station og medarbejderne. Til gengæld er han skuffet over den karakteristik, der er blevet tegnet af TV2 i kølvandet på hans meget eksponerede fyringsforløb. Peter Parbo langer i TV 2 Medienyt ud efter de kritikere, der i forbindelse med fyringen gjorde sig kloge på, hvad TV 2 er og f.eks. savner udvikling og dynamik. Han er ikke imponeret over de fortolkninger, der har lydt fra politikere og fra konkurrerende mediehuse på lederplads. "De tager udgangspunkt i en mangel på overblik over, hvad TV 2 egentlig har præsteret det seneste års tid. Stribevis af initiativer er lanceret på ganske kort tid, og tempoet for nyskabelser øges konstant samtidig med, at TV 2s samlede position hele tiden forstærkes og udbygges," siger Parbo i nyhedsbrevet. Han nævner lanceringen af TV 2 Charlie, TV 2 Sputnik, TV 2 FILM, udvikling af TV 2 Networks, etableringen af TV 2 WORLD og lancering af nye interaktive tjenester som podcasting af Nyhederne. "I min optik er nyskabelserne både i antal og substans så omfattende, at TV 2 uden konkurrence indtager førstepladsen som den mest dynamiske og fremadrettede medievirksomhed i Danmark," siger han. På et eller andet tidspunkt i foråret 2006 - og senest med udgangen af maj - forlader Peter Parbo TV 2. Han føler selv, at strategien for de kommende fem år nogenlunde er lagt fast, og fastslår at en af hjørnestenene er lanceringen af flere nye kanaler - både inden for tv og radio. "Vi vil byde på den ledige radiofrekvens, og vi har en lang række andre initiativer i støbeskeen, som af konkurrencemæssige årsager ikke kan beskrives endnu," siger Parbo.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også