2006: Internettet puster tv i nakken
De kraftige prisstigninger på tv-reklame bidrager til internettets forventede fremdrift i 2006. Det spår direktør Nils Langballe, Outrider, der er del af Mediaedge:cia, efter bureauet har undersøgt top 100 annoncørs intensioner på internettet i 2006. Det skriver Berlingske Tidende. Baseret på undersøgelsen forudser han, at internettet tager et kraftspring i 2006. Mediet øger omsætningen med 30 procent til 455 millioner og bevæger sig mod en fordobling af sin andel af reklameforbruget fra 2-4 procent til 5-10 procent. Enkelte annoncører vil komme op og investere 15-20 procent i internetannoncering i 2006, og så begynder det at gå over tv og dagbladene. En ny tendens er, at store annoncører investerer store budgetter på én million kroner i internetkampagner. Annonceindtægterne til søgemaskinerne, der er mange menneskers naturlig entré på nettet, spås den største vækst.