2006: Internettet puster tv i nakken

MediaWatch

De kraftige prisstigninger på tv-reklame bidrager til internettets forventede fremdrift i 2006. Det spår direktør Nils Langballe, Outrider, der er del af Mediaedge:cia, efter bureauet har undersøgt top 100 annoncørs intensioner på internettet i 2006. Det skriver Berlingske Tidende. Baseret på undersøgelsen forudser han, at internettet tager et kraftspring i 2006. Mediet øger omsætningen med 30 procent til 455 millioner og bevæger sig mod en fordobling af sin andel af reklameforbruget fra 2-4 procent til 5-10 procent. Enkelte annoncører vil komme op og investere 15-20 procent i internetannoncering i 2006, og så begynder det at gå over tv og dagbladene. En ny tendens er, at store annoncører investerer store budgetter på én million kroner i internetkampagner. Annonceindtægterne til søgemaskinerne, der er mange menneskers naturlig entré på nettet, spås den største vækst.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også