Danskerne søger julegaver på nettet

MediaWatch

Det er de simple sider uden smarte flash-animationer, der virker bedst i kampen om julens kunder, der googler sig frem. En undersøgelse foretaget af mediebureauet Initiativ Universal Medias (IUM) af 800 danskeres indkøbsvaner på nettet viser, at danske e-shoppere finder deres varer via råd fra venner, tidligere køb og vigtigst af alt søgemaskiner. Det skriver Børsen. Christian Strand fra IUM siger til avisen, at butikkens design ikke er vigtig for købsintensionen. Smarte flash-animationer får ikke forbrugerne til at købe. Tværtimod viser undersøgelsen, at jo mere simpelt en side er bygget op, jo bedre. Og handelen på nettet vil i den kommende tid nå nye højder. I 2004 foretog danskerne knap 13,4 mio. dankort-transaktioner i internetbutikker. Det tal ender i år på 17,5 mio. ifølge Foreningen for Dansk Internet Handel, hvilket svarer til en stigning på 30 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også