Krøniken er stærkeste mærkevare på tv

MediaWatch

TV 2 Nyhederne er et stærkere brand end TV-avisen, og Dags Dato får bedre karakter end magasinet Søndag på DR1. Men stærkest af alle programbrands er DR1s Krøniken, skriver TV2 Medienyt. Det viser mærkevareanalysen BrandAsset Valuator, som gennemføres af Y&R og MEC, og som undersøger forbrugernes vurdering af mærkevarer, herunder tv-stationer og tv-programmer. Et af de programmer, som ligger særligt fint i analysen, er TV 2s Go' aften Danmark. Både når det gælder vitalitet og styrke, er programmet meget højt vurderet, Samme skudsmål får Rabatten og Hammerslag på DR1. En række TV3-programmer som De fantastiske 5 og Robinson Ekspeditionen vurderes højt på vitalitet, men lavt på styrke. 2004-programmet Farmen vurderes meget lavt på både vitalitet og styrke. TV 2-programmet Rundfunk indkasserer god karakter for vitalitet og lav karakter for styrke. Det samme gælder i øvrigt DR2-programmerne Debatten og Deadline, skriver TV 2 i sin nyhedbrev.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også