Mobil-tv kan være blindgyde

MediaWatch

De store investeringer i at levere tv til mobiltelefoner kan vise sig at være spild af penge. Brugerne ønsker slet ikke servicen. I en britisk undersøgelse fra Entertainment Media Research udnævner 65 pct. af de adspurgte mobiltelefonen til deres yndlingsgadget. Men alligevel siger syv ud af ti, at de overhovedet ikke er interesserede i at se tv på mobilen, skriver The Guardian. Ifølge undersøgelsen vil forbrugerne meget hellere se tv over internettet på deres computere. For at få kunderne til at skifte til 3G-mobilnetværket har mobilselskabet Vodafone netop lavet en aftale med tv-udbyderen Sky om leverance af indhold fra 19 tv-kanaler. I lyset af undersøgelsen siger mediedirektør John Esner i advokatfirmaet Olswang, at Vodafones satsning meget vel kan vise sig at være en fejl.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også