MetroXpress overvejer konkurrencesituationen

MediaWatch

MetroXpress tror, avisen har et stort økonomisk potentiale. Men der er både muligheder og trusler forude. MediaWatch har talt med Søren Riis, der er administrende direktør for MetroXpress. MediaWatch: "Hvad er de økonomiske mål?" Adm. direktør Søren Riis: "Der er ingen tvivl for mig om, at MetroXpress bliver det mest lønsomme dagblad i Danmark." MW: Vil du betragte det som en alvorlig trussel for MetroXpress, hvis JP/Politiken for eksempel lancerer en gratis underholdningsavis, baseret på Ekstra Bladets redaktionelle produktion? SR: "JP/Politiken har flere muligheder for at lancere gratisavis initiativer, hvis de ønsker, men man skal bare huske på, at ethvert nyt avisprodukt påfører konkurrence til alle udbydere, ikke kun mod MetroXpress." MW: Er der overhovedet noget unikt ved MetroXpress, som gør avisen modstandsdygtig overfor konkurrence? SR: "Den redaktionelle linje: MetroXpress er en ren nyhedsavis for folk på farten." MW: Kunne man forestille sig, at MetroXpress imødegår konkurrencen med udgivelser i weekenden? SR: "Der er ikke konkrete planer, men der er helt sikkert ved at udvikle sig et større potentiale for vores avis i weekenderne, fordi forretningernes lukketider er under forandring. Der er flere mennesker i byen, også på søndage." MW: Hvorfor ikke sætte oplaget væsenligt op? SR: "MetroXpress kan uden videre løfte oplaget med yderligere 20.000 styks og komme af med dem via de nuværende distributionskilder. Jeg tror nu ikke på betydelig flere læsere. Der er kun ca. 5-8 procent af befolkningen, der ikke tilbydes en metroXpress i dag, og alle kan få den via abonnement".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også