Virksomheder skal lære at håndtere pressen

MediaWatch

Det bliver stadig vigtigere for erhvervslivet at påvirke politiske beslutninger gennem medierne - små virksomheder halter bagefter. De danske virksomheder ruster sig hele tiden yderligere til at håndtere pressen. Men det er især de store virksomheder, der har indset værdier i at ansatte kommunikationsmedarbejdere og spindoktors. Det er derimod ikke gået op for de små og mellemstore virksomheder, hvor stor indflydelse de kan få på offentlige myndigheders beslutninger ved at påvirke pressen. Det mener Per Rystrøm, der er direktør i kommunikationsbureauet Operate. Han peger over for Jyllands-Posten på, at virksomheder taber penge på ikke at kunne håndtere medier og politik. Nete Nørgaard Kristensen, adjunkt fra Institut for Film og Medievidenskab i København, siger til avisen, at det bliver stadig sværere for virksomhederne at trænge igennem til medierne og sætte dagsordenen, og at det derfor er nødvendigt med en bevidst mediestrategi. Hun siger desuden, at de små og mellemstore virksomheder risikerer at blive marginaliseret, hvis ikke de får øget fokus på pressen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også