TV4's tekst-tv sætter ny rekord

MediaWatch

Ifølge TV4 havde tekst-tv servicen i februar en daglig seer-andel på 23 procent, svarende til 1,830,800 seere i alders-gruppen 9-99 år. I forhold til oktober sidste år er der tale om en fremgang på 150,000 seere.

Fremgangen styrker TV4's position som markedsledenede inden for kommercielt tekst-tv i Sverige. Konkurrenter som TV3 og Kanal 5 har i øjeblikket en daglig andel på 4 procent hver.

Det licensfinansierede SVT er dog fortsat klart førende på det svenske marked for tekst-tv med en daglig andel på 36 procent af seerne.

TV4's tekst-tv seere interesserer sig mest for tv-guiden (945,000 daglige seere) samt nyheder/sportsnyheder (895,000 daglige seere).

Førstnævnte område har oplevet en fremgang på 40 procent siden oktober.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også