Nettet beriger traditionelt tv

MediaWatch

Det fremgik af den vækst i trafikken mange tv-stationernes websider havde i forbindelse med det nyligt afholdte vinter-OL i USA.

Også mange reality-shows nyder godt af seernes interesse for at supplere tv-programmerne med baggrundsviden og forskellige services, de kan finde på nettet.

- Ved at tilbyde ekstra informationer online styrker broadcastere deres forbindelse til seerne. Det skaber brand-genkendelse og forbruger-loyalitet både online og offline, siger internet-medieanalytiker Carolyn Clark hos NetRatings til MediaLife.

Flere amerikanske broadcastere har oplevet stærk vækst i online-trafikken de seneste uger.

Det gælder bl.a. Time Warner-selskabet Home Box Office, der bl.a. sender komediedramaet Six feet under, Sex and the City og The Sopranos, samt CBS, der for nylig havde premiere på Robinson-formatet Survivor.

Men broadcasterne kan gøre det en tand bedre, når det gælder cross promotion af de forskellige kanaler, mener Carolyn Clark, der forventer at vi kommer til at se mere af det på online-siden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også