Star Wars og Nokia mærker 'kraften'

MediaWatch

Aftalen betyder blandt andet, at Star Wars sagaen og dens mange eventyr fremover finder vej til brugerne hos Nokias online community Club Nokia, hedder det i en presse-meddelelse fra de finske selskab.

Endvidere er det planen at de to selskaber går sammen om en markedsføringskampagne for de to nye Nokia-telefoner 3410 og 3510. Ifølge aftalen skal den fælles kampagne bygges op om premieren på den nye Star Wars film "Episode II Attack of the Clones".

Via Club Nokia vil brugerne også få mulighed for at fornøje sig med interaktive services samt downloade Star Wars-relateret indhold til mobiltelefonen.

Indholdet omfatter blandt andet: telefon-logoer, billedbeskeder, screensavers, MMS-services, standard-og naturtro ringetoner samt en lang række spil, hvoraf nogle vil være Javabaseret.

Ilkka Raiskinen, vicepræsident for mobile applikationer og services hos Nokia Mobile Phones, mener, at aftalen med Lucasfilm er et glimrende eksempel på den stærke position mobiltelefonen idag har som distributionskanal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også