Advertising.com og Dayrates går sammen
Advertising.com er den største responsbaserede direct marketing-virksomhed i Storbritannien og har netop etableret sig i Frankrig. Dayrates er Skandinaviens og Tysklands største responsbaserede annoncenetværk.
I Danmark startede Dayrates i marts 2001. Selskabet har blandt andre følgende virksomheder på kundelisten; Danske Bank, Nykredit, Volvo, Toyota, TDC & B.T.
Dayrates internationale kunder inkluderer The Coca-Cola Company, Mercedes-Benz, Siemens, McDonald's, eBay og Lufthansa.
Advertising.com i Storbritannien har blandt andre kunder som British Gas, Bank of Scotland, Direct Line, Dial-a-Phone og Freeserve.
- Både Dayrates og Advertising.com er fokuserede på at blive det største og bedste europæiske responsbaserede annoncenetværk på internettet og alle øvrige digitale medier. Denne fusion er et stort skridt i den rigtige retning, siger Bruce McLaren, direktør hos Advertising.com International.
Michael Chabert, adm. direktør hos Dayrates i Danmark, mener, at fusionen giver god mening for de ansatte såvel som kunderne.
- Advertising.com har ressourcerne og deres unikke teknologi vil styrke vores position på det danske marked, siger han.
Advertising.com er et af de største responsbaserede annoncenetværk i USA med mere end fem milliarder bannervisninger leveret hver måned.
I England har Advertising.com været den hurtigst voksende internet-markedsføring virksomhed siden etableringen i slutningen af år 2000.
Blandt selskabets investorer er AOL, Reuters Venture Capital, MCI WorldCom og WPP Group.