Advertising.com og Dayrates går sammen

MediaWatch

Advertising.com er den største responsbaserede direct marketing-virksomhed i Storbritannien og har netop etableret sig i Frankrig. Dayrates er Skandinaviens og Tysklands største responsbaserede annoncenetværk.

I Danmark startede Dayrates i marts 2001. Selskabet har blandt andre følgende virksomheder på kundelisten; Danske Bank, Nykredit, Volvo, Toyota, TDC & B.T.

Dayrates internationale kunder inkluderer The Coca-Cola Company, Mercedes-Benz, Siemens, McDonald's, eBay og Lufthansa.

Advertising.com i Storbritannien har blandt andre kunder som British Gas, Bank of Scotland, Direct Line, Dial-a-Phone og Freeserve.
- Både Dayrates og Advertising.com er fokuserede på at blive det største og bedste europæiske responsbaserede annoncenetværk på internettet og alle øvrige digitale medier. Denne fusion er et stort skridt i den rigtige retning, siger Bruce McLaren, direktør hos Advertising.com International.

Michael Chabert, adm. direktør hos Dayrates i Danmark, mener, at fusionen giver god mening for de ansatte såvel som kunderne.

- Advertising.com har ressourcerne og deres unikke teknologi vil styrke vores position på det danske marked, siger han.

Advertising.com er et af de største responsbaserede annoncenetværk i USA med mere end fem milliarder bannervisninger leveret hver måned.

I England har Advertising.com været den hurtigst voksende internet-markedsføring virksomhed siden etableringen i slutningen af år 2000.

Blandt selskabets investorer er AOL, Reuters Venture Capital, MCI WorldCom og WPP Group.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også