'D-dag' skal redde norsk sendenet

MediaWatch

- Det er den samme strategiske fejl, man har begået i Spanien, Sverige og Storbritannien. Man har satset på, at udviklingen blev drevet frem af forbrugerne og markedet, siger Tor Fuglevik, chef for det nyligt etablerede Norges Television.

Det er altid den langsomste kamel i karavanen, som bestemmer tempoet, påpeger Fuglevik overfor Kampanje. Han mener, at aktørerne i Sverige, Spanien og Storbritannien ikke har forstået dynamikken:

Udviklingen bliver drevet i et alt for langsomt tempo, hvis man lader efterspørgslen styre.

Så længe tv-tilbuddene på kabel og satellit er så store som de er, og tilbuddet er tilstede i det analoge net, lader forbrugerne sig ikke lokke over i det digitale sendenet.

- Vi lægger os på en helt anden strategi. Vi lægger op til en relativ nært forestående dato for slukning af de analoge signaler, og tilbyder samtidig gratis dekodere til seerne, siger Fuglevik, der kalder den pågældende dato for "d-dag".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også