Flere vil sælge bil via nettet

MediaWatch

Hver uge sættes nu over 200 biler på auktion på Autocom.dk, og langt de fleste indsættes af private bilejere, skriver selskabet i en meddelelse.

Grundideen i internet-bilauktionen er, at den private forbruger via Autocoms auktionskatalog, der sendes ud til over 900 bilforhandlere, kan få en bedre pris for sin brugte bil end ved blot at køre rundt til de nærmeste forhandlere i lokalområdet.

Forhandlerne får til gengæld bedre mulighed for at håndplukke præcis de biler, de har brug for.

- Forbrugeren opnår en bedre pris fordi, at der næsten ikke kan undgå at være en bilforhandler mellem de 900 tilmeldte, der har en kunde til en bil som den udbudte og derfor vil være villig til at give bedste dagspris, forklarer Peter Grøftehauge, direktør for Autocom.

Kun bilforhandlere, der er godkendt af Autocom Bilauktion, har adgang til at byde på auktionen, mens alle i teorien kan sætte en bil til salg. Det koster 1.000 kroner inklusiv moms for den private bilejer, hvis bilen bliver solgt på auktionen, ellers er det gratis.

Der afholdes tre bilauktioner på www.autocom.dk om ugen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også