Slut med babelsk reklame-forvirring?

MediaWatch

De nye standarder skal afløse den babelske forvirring, der de senere år har hersket på området for bannerannoncering. Standarderne benytter en række tidligere anvendte parametre, men vægter disse i forhold til hinanden for at afgøre, hvor stor rolle parametrene spiller i det samlede billede.

De fem parametre er: Annoncefremvisninger, klik, sidefremvisninger, totale antal besøgende og antallet af unikke besøgende.

I Danmark hilser flere mediebureaer initiativet velkommen:

- Det er et nødvendigt skridt, fordi de mange forskellige målemetoder har skabt forvirring for kunderne. NetRatings har aldrig rigtig fået fodfæste, fordi panelet ikke kan blive stort nok til, at tallene bliver anvendelige, siger Anders Elley, digital director hos Mindshare.

Han mener, at en markedsstandard er nødvendig, hvis ikke bannermarkedet skal vedblive at være et inferiørt nichemarked.

Hos MediaWise hilser også interactive director Trine Bendtsen initiativet velkomment. Hun peger på, at en fælles standard i Danmark kræver enighed mellem bureauerne (DRRB) og online-medierne (FDIM).

Læs mere i Mediawatch' februar-udgave som kommer i morgen, fredag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også