Nye internetvirksomheder har succes

MediaWatch

En af de virksomheder, som har formået at vise et fornuftigt resultat, er websiden ask-alex.dk. 14 måneder efter lanceringen i oktober 2000 kan man således break-even.

- Og det er fire måneder før end budgetteret, siger direktør og stifter Jim Groser.

- Det er kun lykkedes, fordi vi stædigt har fastholdt vores koncept. Og det betyder annoncering i en fast periode til en fast pris, for en annonce, der viser annoncørens produkt på det sted og det tidspunkt, forbrugerens behov opstår.

Ask-alex.dk har idag flere end 4000 artikler og er ifølge eget udsagn den website i Europa med flest artikler, som hjælper forbrugerne med gode råd.

Jim Groser siger at annoncørerne oplever klikprocenter, der er mellem 200 og 500 procent bedre end hos de traditionelle websites.

Det dansk website lancerer i maj i år Danmarks første interaktive magasin med et oplag på over 50.000.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også