DR-radio genvinder terræn

MediaWatch

68 procent af lytternes tid bruges på DRs i alt fem radiokanaler, mens 29 procent sker på de kommercielle kanaler, der udgøres af næsten nationale networks, regionale og mere lokale radiostationer.

3 procent foregår på græsrodsradioer og udenlandske radioer.

DR har dermed vundet 3 sharepoint tilbage siden 3. kvartal, og kan notere sig, at fire af fem radiokanaler har tiltrukket sig mere lytning. Den femte, satellitkanalen DR Klassisk, går lidt frem til en share på 1,3 procent.

P3 er stort set status quo, mens P4 vinder 1,2 sharepoint. Det er første kvartal, at den nye "fjerde" kanal, P2 Musik & Kultur, er i luften i et fuldt kvartal, men det er ikke den, der driver DRs fremgang. Den tiltrækker 2,2 procent af al lytning med klassisk musik og kulturstof - mod 3 procent i 3. kvartal.

I den kommercielle sektor er det primært Sky Radio og POPFM, der viser vækst, målt på ugentlig nettodækning. Sky Radio er således steget til 311.000 ugentlige lyttere på få måneder.

NRJ er stabil, mens radiostationer som Voice, Radio2 og ANR-stationerne må aflevere lyttere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også