MediaWatch

Video-on-demand stærkt forsinket

Ifølge Gartner G2 vil det til den tid endda kun være 2 procent af filmomsætningen der kommer fra video-on-demand. Det skriver Netavisen Infopaq.

I juni 2001 var det kun 2 procent af alle voksne internet-brugere, som havde benyttet sig af video-on-demand ved en test af produktet.

Af de internetbrugere, der hverken så eller betalte film via Internettet, var trefjerdedele overhovedet ikke interesseret i denne form for service.

Gartner G2 anbefaler distributører af video-on-demand at satse på meget høj kvalitet, da det er det eneste, som kan få internetbrugerne til at betale for video-on-demand.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs