MediaWatch

ITB bag nordisk mobilkampagne

Formålet med kampagnen, der afvikles i samarbejde med de andre søsterorganisationer i Skandinavien, er at få udnyttet den nordiske indsats på mobiltelefoni-området maksimalt. Det skriver Berlingske Tidende.

Det forventes at satsningen bliver på ialt 16 millioner kroner i den to-årige periode, hvor kampagnen Wireless Scandinavia finder sted.
IT-Brancheforeningen har indhentet råd hos blandt andet teleanalytiker John Strand, og Nordisk Industrifond er en af de økonomiske bidragydere.

Et af områderne, man vil satse på, er UMTS-nettene, siger IT-Brancheforeningens kommunikationschef Henrik Egede.
Små virksomheder vil via brancheforeningen kunne komme med løsninger til de store såsom Deutsche Telekom, Vodafone, Nokia eller Siemens.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs