MediaWatch

Svensk Temptation Island-flop

Manfred Aronsson, administrerende direktør for den svenske tv-station Kanal 5, havde forventet, at premieren på Temptation Island ville trække en halv million seere til skærmen. Men det blev kun til lidt over det halve, skriver Vision.

Hård konkurrence fra blandt andet Svenska filmgalan samt mindeprogrammet for den netop afdøde og folkekære svenske forfatterinde Astrid Lindgren, var mere end det skandaleombruste Temptation Island kunne klare.

Ialt godt 300,000 svenskere fulgte derfor gårsdagens premiere.

Jennifer McShane presseansvarlig hos Kanal 5 erkender at seertallet var lavere end man havde ventet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs