MediaWatch

Queercompany sat til salg

Queercompany, der i 2000 sprang ud som en del af internet-boomet, har nu brugt de 3,5 millioner pund (42 millioner kroner), som selskabet fik tilført i venturekapital.

Queercompany nåede sidste år at lancere magasinet Fable, som nu ifølge FT.com også er sat til salg. Størsteparten af de 28 medarbejdere på Queercompany er sagt op.

- Vi har skabt to rimeligt kendte brands, men vi har ikke bare nærmet os de indtægter, vi regnede med at få fra annoncer, siger Wanda Goldwag, chef for selskabet.

To af Queercompanys konkurrenter klarer sig dog fornuftigt. Den ene, Gay.com, genererer indtægter fra en partner-service samt fra annoncering.

Den anden, RainbowNetwork.co.uk, er ved at hente kapital til at gå ind på tv-markedet.

Queercompany siger, at tre medieselskaber har vist interesse for at overtage selskabet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs