MediaWatch

Træg begyndelse for indkøbsportal

DOIP gik i luften i starten af 2002, hvilket var fire måneder for sent i forhold til den planlagte lanceringsdato. Årsagen til den træge start er tekniske problemer og mangel på leverandører, skriver Jyllands-Posten.

Økonomiministeriet og gatetrade.net erkender, at mål-sætningen om at nå en tocifret milliardomsætning på DOIP i løbet af et par år er faldet til jorden, men de nye mål holdes hemmelige.

Virksomhederne bag portalen, Mærsk Data, TDC samt Danske Bank og Post Danmark kan dermed komme til at tabe både penge og prestige på portalen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs