MediaWatch

Dagligvarehandel på nettet en fiasko

ISS er nået til samme resultat, mens Intervarer og de 28 tidligere Favør-supermarkeder under navnet SuperBest fortsætter til snævre målgrupper, herunder kommunernes ældrepleje, skriver Berlingske Tidende.

Adjunkt Torben Hansen fra Handelshøjskolen i København er ikke overrasket over udviklingen. Nettet har efter hans mening ikke været i stand til at fjerne supermarkedernes omkost-ninger, og forbrugerne har ikke fundet gode grunde til at handle via nettet.

Der skal en meget stort aktør til at løfte netdagligvarehandel ud over science fiction-stadiet.

Torben Hansen mener, at kun FDB, Dansk Supermarked eller en kapitalstærk udenlandsk koncern vil være i stand til det.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs