MediaWatch

Nordiske lande i digital-tv-toppen

I Storbritannien har digital-tv en penetration på 37 procent. I de tre nordiske lande er penetrationen 20 procent, mens det europæiske gennemsnit er 16,3.

Ved udgangen af år 2006 forventes den europæiske digital-tv-penetration at være 50 procent, siger Nick Griffiths, medieanalytiker ved Strategy Analytics ifølge Vision.

Meget afhænger dog af udviklingen på Europas største marked, det tyske. I 2001 havde Tyskland blot en penetration på 8,2 procent.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs