MediaWatch

USA: Den varme stol afløser reality

ABC kalder deres show for "The Chair". Fox's show hedder "The Chamber" og er - som titlen antyder - en tand mere morbidt end ABC's.

Showene er bygget op over konceptet "den varme stol". Ideen er at anbringe ofret i en tandlægelignende stol og derefter udsætte dem for en række gruopvækkende oplevelser.

Opgaven for deltagerne er at kontrollere, at hverken puls eller hjerteslag stiger, når der eksempelvis pludselig tændes ild under stolen eller en sulten krokodille nærmer sig

Begge shows har store pengepræmier og i den første uge også pæne seertal. 12,4 millioner seere så "The Chair", mens "The Chamber" havde 10 millioner seere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs