MediaWatch

Danskerne er bagud på SMS-romantikken

Undersøgelsen viser ifølge Siemens nye sider af den europæiske befolkning. Hvem skulle for eksempel have troet, at englænderne, der har givet os begreber såsom : "The perfect gentleman" og "The stiff upperlip" med mere, er det folk i Europa, som sender flest "frække" beskeder til hinanden?

Ingen tvivl om at der lurer meget mere, end det der møder øjet, under overfladen hos vores naboer ude i Nordatlanten!

De sydlandske "latinolovers", her i Norden ofte associeret med charme, selvtillid og lækkert hår (samt klæder), vil nok også være pænt overrasket, når det går op for dem, at deres egne kvinder hellere vil have billeder af et dyr end af deres egen partner på coveret af mobiltelefonen.

Den kvindelige "dyrebesættelse" trives særligt godt i Italien, og kan sikkert være med til at skabe en del ravage rundt om i de italienske hjem.

I Danmark er vi til gengæld langt mere afdæmpede med brugen af de kærlige SMS'ere. Danskerne hører faktisk til dem, som sender færrest af slagsen til de respektive partnere. Ikke megen "Jeg tænker på dig min skat" her til lands.

Undersøgelsen konkluderer endvidere, at kun 5 procent af danskerne bruger SMS'ere i forbindelse med et "romantisk forehavende".

I Frankrig, Italien og Spanien er dette tal det dobbelte, så man kan roligt sige, at der virkeligt er noget om snakken, når det hævdes at syden emmer af "amore".

Måske er det bare klimaet, som gør udslaget her i Danmark, eller også har vi danskere bare for længst regnet ud, at det er så meget nemmere at ringe den udkårne op.

Telefonen blev vel opfundet for at tale i?

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs