Lysten til at bytte mobiltelefonen ud med en af de nye 3G telefoner har været meget begrænset, og siden verdens-premieren i oktober har DoCoMo blot solgt mellem 30- og 40,000, skriver Dagens Industri.
Selskabet nedjusterer på den baggrund forventningerne til salget og mener nu det bliver svært at indfri den oprindelige målsætning på 150,000 brugere inden marts i år.
3G telefonerne har været ramt af en række forhindringer, hvoraf DoCoMo's eget succesfulde I-mode netværk bærer en stor del af skylden.
I-mode nettet har idag over 30 millioner brugere og kritikere mener, at japanerne ikke har brug for flere hurtige tjenester.
En forsinkelse på 5 måneder ved lanceringen samt diverse "børnesygdomme" har heller ikke hjulpet på interessen for 3G-telefonerne.
DoCoMo fastholder trods den begrænsede succes 3G-satsningen, og forventer at investere omkring 80 milliarder kroner i den japanske udbygning.