MediaWatch

Aftonbladet ud af internet-koalition

Sveriges absolut største site, Aftonbladet, trækker sig fra koalitionen, som softwarefirmaet Tric har stået i spidsen for, skriver Vision.

- Det er ikke et realistisk spor at følge. Som det ser ud nu, vil operatørerne ikke dele pengene med os, siger Mats Eriksson, adm. direktør hos Aftonbladet Nya Medier.

Frem for en stor, samlet løsning har Aftonbladet og flere andre indholdsleverandører indledt egne forhandlinger med teleoperatørerne.

Leverandørerne satser nu på mikrobetalinger, der faktureres via brugerens teleregning. Aftonbladet taler bl.a. med Telia om mikrobetalinger bl.a. også på GPRS og 3G.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs