MediaWatch

Spray overhalet af tv4.se

Ifølge Jupiter MMXI besøgte 1,46 millioner svenskere i alderen mellem 12 og 79 år tv4.se i løbet af december, og det svarer dermed til en fremgang på 270,000 besøgende.

I forhold til samme resultat sidste år er der ialt tale om en fordobling i besøgstallet for tv4.se.

Nielsen//Netratings slår fast, at tv4.se for tredje måned i træk er det største mediesite målt på private internetsurfere ,og ialt 1,12 millioner surfede forbi sitet fra en privat opkobling.

Sat i forhold hertil havde Sveriges førende mediesite, Aftonbladet, en andel på 1,03 millioner.

tv4.se er samtidig det mest besøgte site blandt børnene. Ialt 25 procent af de besøgende var børn i aldersgruppen 2-12 år.

Marica Finnsiö Gefvert, programchef og ansvarshavende på tv4.se, udtrykker tilfredshed med resulatet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs